sâmbătă, 22 august 2009

Crudul adevăr

Un articol trist, dar adevărat, din care tragem încă o dată concluzia că turismul românesc nu are nevoie de milioane de euro cheltuiţi pe publicitate, de campanii pompoase, dar fără fond, sau de miniştri plimbăreţi care se arată pe la toate festivalurile, încercând să ascundă promovarea propriei imagini şi/sau a partidului sub o falsă promovare a turismului.

NU! România are nevoie doar de servicii decente, de oameni care să trateze turistul omeneşte. Un turist, oricare ar fi el, nu are nevoie să fie tratat ca un rege. El are nevoie doar să i se asigure nişte condiţii decente de odihnă. Fără manele, gunoaie (materiale dar şi umane), zgomote, sictir etc.

Pentru că, aşa cum ne învaţă marketingul, reclama “din gură în gură” este cea mai eficientă şi mai productivă reclamă. Această reclamă este şi motivul pentru care, anul acesta, litoralele bulgăreşti şi greceşti au atras peste un milion de turişti români. Nu pentru că ar fi existat o promovare agresivă a turismului grecesc sau bulgăresc în România, ci pentru că turistul care a rezervat un loc de cazare in Bulgaria sau Grecia a văzut că serviciile sunt bune şi le-a recomandat şi altora.

Din punct de vedere al turismului, Romania is NOT the land of choice! (not yet, aş zice eu, fiind mai optimist din fire).

Un comentariu:

Mrs. Green Foot spunea...

Inca un articol despre Romania: Romania: the beauty and the beast de Adrian Bridge.

Johnny ti-ai luat vacanta?:D