marți, 4 august 2009

Concluzii de concediu

Ştiu că vin cam târziu, dar mai bine mai târziu decât niciodată. :D

După un tur de o saptamână prin ţară, respectiv zona centrală şi nord-vestică a ei, am tras următoarele concluzii pe care le voi scrie punctual mai jos.

Concluzii bune:

- avem o ţară foarte frumoasă, din punct de vedere al locurilor, al peisajelor, al zonelor de vizitat;

- obiectivele turistice sunt multe şi frumoase;

- e o experienţă plăcută să vizitezi ţara.

Concluzii proaste mai puţin bune:

- e plăcut să vizitezi ţara, dar nu cu maşina, sau, în cel mai bun caz, nu cu maşina personală;

- din punct de vedere al drumurilor, Romania is definitely NOT the land of choice;

- din cei 2100 de km pe care i-am făcut, singurele drumuri care merită o apreciere cât de cât, au fost între Sebeş şi Sibiu (52 km) şi E60-ul între Iernut si Cluj (75 km - doar atât am mers pe el). Restul nici măcar nu s-au apropiat şi sunt convins că proporţia de ~10% a drumurilor bune din totalul drumurilor se păstrează (cu o oarecare marjă de eroare) la nivelul întregii ţări;

- principala caracteristică negativă a drumurilor pe care le-am parcurs este reprezentată de denivelările în asfalt. Denivelări care, pe lângă faptul că sunt deranjante, sunt şi periculoase, mai ales pentru maşină (la o viteză chiar şi numai de 70-80 km/h maşina poate intra în balans şi atinge cu “burta” o “creastă” a asfaltului, deteriorând niscaiva componente pe sub ea);

- o idee de afaceri, ce ar avea succes în România, ar fi maşina de unică folosinţă (maşina de concediu). Alo, chinezii, se aude? :D

Urmează şi poze, într-unul dintre post-urile următoare. :)

2 comentarii:

Mrs. Green Foot spunea...

Si masina mai traieste?

Johnny_K spunea...

Da, ea traieste, dar se resimte. Eu am avut grija de ea cat am putut, dar au fost undele drumuri unde efectiv nu aveai pe unde sa o iei sa ocolesti gropile/damburile/crapaturile.