vineri, 29 decembrie 2006

ROL to RON o_O

Aveam ceva maruntis de metal, lei vechi. De 1.000 si de 500 de lei. Am vrut sa-i schimb si eu la o banca, acum pe sfarsit de an. Nu erau multi. Aproximativ 10 ron (100.000 lei vechi). N-am vrut sa merg la un magazin sa-i schimb, ca sa evit injuraturile de rigoare (nu putem sa-i schimbam, sunt vechi, sunt prea multi, ne e lene, n-avem chef etc. etc). Si m-am dus la o banca, am zis eu respectabila, adica BCR. Ajung la ghiseu, dau buna ziua si intreb: "Nu puteti sa imi schimbati si mie banii astia marunti in ron?". Doamna de acolo, draguta de altfel, zice: "Ba da, dar sa stiti ca percepem comision.". Eu: o_O. Cum adica? Doar nu vreau sa schimb din snobism si nici nu vreau sa schimb Pule (sau Puli, cum li s-o zice) in ron (culmea ironiei e ca daca vroiam sa schimb asa, nu plateam nici un comision). Si nici n-am fost eu cel cu ideea denominarii. In fine. Doamna de acolo a fost draguta si m-a sfatuit sa merg la Trezorerie sau la vreun magazin sa schimb. Pana la urma m-am dus la un magazin (de ceea ce am fugit de aia nu am scapat) pentru ca , chiar daca nu erau bani multi si comisionul nu ar fi fost mare, n-am vrut sa il dau BCR-ului. Am avut noroc ca am dat si la magazin tot peste o doamna draguta care mi-a schimbat banii.
Daca asa fac toate bancile, e foarte rau. Stiu din surse sigure ca mai sunt lei vechi destui pe piata. Ori, daca toate bancile fac la fel, si saracii oameni de la tara merg sa schimbe banii dupa 1 ianuarie, raman fara cativa lei buni pe care ii lasa bancilor. Banci care si asa exploateaza la maxim banii oamenilor si castiga destul de pe urma lor.
In fine, m-a surprins negativ acest lucru. Dar asta este. Vorba aia: "E bine si asa rau"!

LA MULTI ANI!

Un comentariu:

Anonim spunea...

BCR...cand am renuntat la cardul de la ei mi-au rezolvat cererea in 35 zile...lucratoare. Need I say more?